Det Bergenske Kaffeselskap

Møtebooking Norge har jobbet med Det Bergenske Kaffeselskap siden 2018. Det Bergenske Kaffeselskap er en leverandør av kaffemaskiner og vannkjølere, med kunder i både privat og offentlig sektor. De leverer sin egen kaffe, importert fra Carraro brenneriet utenfor Venezia. Vi har snakket med Kenneth Mikalsen, som foreller om samarbeidet med Møtebooking Norge.

Hvorfor tok dere kontakt med oss, og hvorfor valgte dere Møtebooking Norge?

Vi hadde behov for å selge mer av våre produkter og tjenester, så jeg søkte på nettet etter leverandører av møtebooking siden vi ikke var så komfortable med å booke møter selv. Tidsbruken var også en vesentlig faktor, siden vi ønsket å bruke kjernetiden vår på salg og service. Det stod mellom to aktører, men etter samtale med Alexander hos MBN, ble jeg overbevist om at dette var det rette valget. At MBN er en lokal aktør spilte stor rolle for oss da vi ønsker å bruke lokale leverandører så langt det lar seg gjøre. Da legger vi igjen verdier lokalt og regionalt, noe som betyr aktivitet og økte verdier i vårt område.

Hadde dere tidligere erfaring med ekstern møtebooking?

Fra før hadde vi ingen erfaring med å bruke leverandør av møtebooking, så dette var helt nytt for oss. Vi bestemte oss for å gi dette en sjanse og hadde vel til dels store forventninger om at vi skulle nå ut til flere kunder.

Kenneth Mikalsen

Gründer og daglig leder i Det Bergenske Kaffeselskap.

Hvordan synes du samarbeidet har fungert, og hvilke resultater har det gitt til DBK?

Etter en litt treg start der vi gikk i bookede møter med varierende resultat, mest på grunn av vår egen uerfarenhet med denne måten å møte nye kunder på, har vi nå lært mye om møtevirksomhet på veien. Jeg er glad for at vi valgte å måle resultater over tid og ikke gav opp for tidlig. Vi kan si at etter 6-9 mnd med fokusert møtebooking gir dette nå resultater som har ført til en dobling i veksten vår på salg av kaffemaskiner og vannkjølere. Samarbeidet har fungert veldig bra og vi har samtidig lært mye på veien om hvordan vi skal gå frem for å skape nye kunderelasjoner.

Hva mener du er avgjørende faktorer for at samarbeid med en aktør innen møtebooking blir vellykket?

For oss har det handlet om å ha en nær dialog med teamleder og en fast møtebooker som vi kan ringe og sende epost til med rask respons. Like viktig har det vært å ha en fleksibel avtale som har gjort det mulig for oss å vokse i takt med utgifter på møtebooking. MBN har vært dyktig til å oppfylle våre kriterier for møter og jeg føler at vi får god valuta for pengene.

Nysgjerrig på å vite mer?

Ta kontakt med oss for å vite hva vi kan gjøre for din bedrift.