Det Bergenske Kaffeselskap AS

  • Det Bergenske Kaffeselskap AS ble  kunde av MBN for to år siden. Hva var bakgrunnen for at du valgte å ta kontakt med oss og hvorfor valgte du MBN? 

Vi hadde behov for å selge mer av våre produkter og tjenester, så jeg søkte på nettet etter leverandører av møtebooking siden vi ikke var så komfortable med å booke møter selv. Tidsbruken var også en vesentlig faktor siden vi ønsket å bruke kjernetiden vår på salg og service. Det sto mellom to aktører, men etter samtale med Alexander hos MBN, ble jeg overbevist om at dette var det rette valget. At MBN er en lokal aktør spilte stor rolle for oss da vi ønsker å bruke lokale leverandører så langt det lar seg gjøre. Da legger vi igjen verdier lokalt og regionalt, noe som betyr aktivitet og økte verdier i vårt område.

  • Hadde du noen erfaring med eksterne leverandører av møtebooking tidligere og hvilke forventninger hadde du før oppstart av samarbeid?

Fra før hadde vi ingen erfaring med å bruke leverandør av møtebooking, så dette var helt nytt for oss. Vi bestemte oss for å gi dette en sjanse og hadde vel til dels store forventninger om at vi skulle nå ut til flere kunder.

  • Kan du fortelle kort om hvilke resultater samarbeidet har gitt for DBK og hvordan føler du samarbeidet har fungert?

Etter en litt treg start der vi gikk i bookede møter med varierende resultat, mest på grunn av vår egen uerfarenhet med denne måten å møte nye kunder på, har vi nå lært mye om møtevirksomhet på veien. Jeg er glad for at vi valgte å måle resultater over tid og ikke gav opp for tidlig. Vi kan si at etter 6-9 mnd med fokusert møtebooking gir dette nå resultater som har ført til en dobling i veksten vår på salg av kaffemaskiner og vannkjølere. Samarbeidet har fungert veldig bra og vi har samtidig lært mye på veien om hvordan vi skal gå frem for å skape nye kunderelasjoner.

  • I retrospekt, hva vil du si er de avgjørende faktorene når det kommer til at samarbeid med en aktør innenfor møtebooking, blir vellykket?

For oss har det handlet om å ha en nær dialog med teamleder og en fast møtebooker som vi kan ringe og sende epost til med rask respons. Like viktig har det vært å ha en fleksibel avtale som har gjort det mulig for oss å vokse i takt med utgifter på møtebooking. MBN har vært dyktig til å oppfylle våre kriterier for møter og jeg føler at vi får god valuta for pengene.

Del:

Flere kundehistorier

SHARP

Den første gigantiske printeren med fieryserver som ble solgt i Europa, var det vi i Sharp Bergen som solgte og installerte, og møtet som gav

CC Solution

CC Solution AS er et IT-konsulentselskap som startet opp i 2007 av erfarne konsulenter med solid bakgrunn i bransjen. Virksomheten blir drevet fra Vestlandets hovedstad,

Azets People Bergen AS

Azets

Vi i Azets People AS (tidligere Visma Personnel AS), har benyttet Møtebooking Norge i en årerekke som en supplering i hverdagen for å nå nye

The Key

The Key

Vi er benytter oss av Møtebooking Norge og vi opplever at de leverer kvalitetsfylte møter og at vi får god oppfølging underveis. Mvh Atle Hovde, Administrerende Direktør